Sidevisninger i alt

torsdag den 28. marts 2013

Vores første markprøve

Danmarks Jægerforbund
Markprøve
Sigerslevøster/Hornsherred
Dommer : Frede Nielsen
Terrænleder : Bent Olsen, Claus Nielsen


Vejr: ⛅
let skyet og nogen sol
Vind:  5-6 m/s fra øst
Temp: 5-6 C

En rigtig god dag. Molly gik flot, men jeg gik dog for hurtigt frem i terræn.
En rigtig god dag, hvor Molly gav den gas, var nem, reagerede på fløjte og mine bevægelser. 
Første slip gik godt,  dog uden fugl og derefter 4 timers ventetid. Derefter 2 gode slip stadig uden fugl. Sidste og 4. slip hvor Molly løber direkte langt frem i vinden og jeg går efter. Vender hende og begynder godt bredt søg. Efter 5 min. skal kobles og vi går retur. På vej retur lettes par høns på det areal, vi lige har søgt. Øv, jeg gik for hurtigt frem i terræn og derfor blev første del ikke søgt af Molly.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar